Ugrás a menüre

Magyarország területére kiszerelés, valamint tovább feldolgozás céljából behozott borászati termék bor származási bizonyítvány kiadásához szükséges igazolás kiállítása iránti kérelem

Kódszám

ELELM00058

Az ügy rövid leírása

Magyarország területére kiszerelés, valamint továbbfeldolgozás céljából behozott borászati termékre vonatkozóan - a benyújtott kérelemre - a NÉBIH a jogszabályban előírt dokumentumok felülvizsgálata és a behozott bortétel vizsgálata alapján igazolást ad ki, mely szerint a hegybíró kiállítja a bor származási bizonyítványát.

 

Ki jogosult az eljárásra?

NÉBIH Borászati és Alkoholos Italok Igazgatóság

Lehetőség van képviseletre, meghatalmazásra.

Milyen adatokat kell megadni?

Az ügyfél neve, címe, regisztrációs száma, partner azonosítója.

A kísérő okmány száma, kelte. A behozott tétel mennyisége.

A földrajzi jelzés nélküli boroknál magasabb kategóriájú boroknál az igazolást az oltalom alatt álló eredetmegjelölést vagy földrajzi jelzést tanúsító okmány hivatalos fordítás csatolásával kell kiadni.

Milyen iratok szükségesek?

 Az igazolást a kísérőokmány kinyomtatott eredeti példánya és szükség szerint az oltalom alatt álló eredetmegjelölést vagy földrajzi jelzést tanúsító okmány hivatalos fordítása csatolásával kell kérelmezni.

Milyen költségei vannak az eljárásnak?

Az igazolást a hatóság térítés mentesen adja ki.

Hol intézhetem el?

NÉBIH Borászati és Alkoholos Italok Igazgatóság
1118 Budapest, Budaörsi út 141-145.

Ügyintézés határideje

1.      A behozott termék esetében az igazolást 90 napon kell kiállítani.

Jogorvoslati lehetőség

Fontosabb fogalmak

Vonatkozó jogszabályok

A szőlészeti és a borászati adatszolgáltatás, valamint a származási bizonyítványok kiadásának rendjéről, továbbá a borászati termékek előállításáról, forgalomba hozataláról és jelöléséről

127/2009. (IX. 29.) FVM rendelet 20. § (1) és (2) bekezdés,

A szőlőtermesztésről és a borgazdálkodásról1szóló 2004. évi XVIII. törvény 23. § (2) bekezdés,

Országos Telefonos Ügyfélszolgálat

Kormányablakokban, okmányirodákban történő ügyintézéshez időpontot foglalhat telefonon keresztül (ügyfélkapu nélkül is).
Felvilágosítást adunk a kormányablakokban, az okmányirodákban és a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban intézhető ügyekkel kapcsolatban.
Pontos, naprakész információkkal segítjük Önt a személyes ügyfélszolgálatok felkeresése előtt.
Segítünk a megfelelő ügytípus megtalálásában, az ügyintézés helyszínének és időpontjának kiválasztásában, az ügyintézéshez szükséges okmányok és iratok meghatározásában.

Elérhetőségeink:

Tel: 1818

Chat: Chat indítása

Külföldről: +36 (1) 550-1858