Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a kormányablakokban és az okmányirodákban - a 2019. évi munkaszüneti napok körüli munkarendváltozásra tekintettel - az év végén az alábbi (országosan egységes) rendben tartanak félfogadást:
2019. december 6-án (péntek)keddiügyfélfogadási rend szerint,
2019. december 7-én (szombat)8.00-14.00 óráig,
2019. december 13-án (péntek)péntekiügyfélfogadási rend szerint,
2019. december 14-én (szombat)8.00-14.00 óráig,
2019. december 24-27 (kedd-péntek)az ügyfélfogadás és az ügyintézés szünetel,
2019. december 31. (kedd)8.00-12.00 óráig,
2020. január 1. (szerda)az ügyfélfogadás és az ügyintézés szünetel.
Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy 2019. december 31-én (kedden) csak azok az ügyfélszolgálatok tartanak félfogadást, amelyek keddenként nyitva tartanak, továbbá a fentiektől eltérő a nyitvatartás egyes kormányablakokban és okmányirodákban (az eltérésekről ezen az oldalon tájékozódhatnak).
Erdőgazdálkodó nyilvántartásba vétele, törlése, nyilvántartásban szereplő adatainak módosítása iránti kérelem
Kódszám
ERDIG00004
Az ügy rövid leírása
Az erljárás sorána tulajdonosi kör meghatalmazottja kérelemmel fordul az erdészeti hatósághoz, hogy a benyújtott dokumentumok alapján vegye őt adott hrsz-ú földrészletre erdőgazdálkodóként nyilvántartásba.
Ki jogosult az eljárásra?
Tulajdoni hányad szerinti 100% által - illetve erdőgazdálkodási haszonbérlet esetében 50+1% által - megbízott és szerződött erdőgazdálkodó Nincs ilyen kizáró ok.
Milyen adatokat kell megadni?
Az érintett ingatlan helyrajzi száma. A tualjdonosokkal kötött szerődés. Az erdőgazdálkodó kódja (ha már van), A jogosult erdészeti szakszemélyzet neve, nyilvántartási száma
Milyen iratok szükségesek?
- Bejelentkezési Formanyomtatvány - Megbízási / Vagyonkezelési / Földhaszonbérleti / Egyéb szerződés - Eljárási díj befizetésének igazolása - Tulajdonosi és egyéb jogosultak hozzájárulása, - Eljárási díj befizetésének igazolása
Milyen költségei vannak az eljárásnak?
Eljárási díj (6.500 Ft + földrészletenként 5.000 Ft)
Hol intézhetem el?
Megyei kormányhivatalok területileg illetékes erdészeti hatósága.
Ügyintézés határideje
A hatáskörrel és illetékességgel rendelkező erdészeti elsőfokú hatósághoz történő megérkezést követő 21 nap
Jogorvoslati lehetőség
Igen, van lehetőség fellebbezésre. Az erdészeti hatóság felettes szervének, a Pest Megyei Kormányhivatalnak (1052 Budapest, Városház u. 7.) kell címezni. Első fokon eljáró hatóság Kézhezvételtől számított 15 napon belül Az eljárási díj 200%-a
Amit még érdemes tudni (GYIK)
- Mennyi az eljárási idő? – Ket. szerinti harminc nap. - Mennyi az eljárási díj? – 63/2012. VM rendelet 1. sz. mellékelet 15. pont - Milyen dokumentumokat kell csatolni a kérelemhez? - Tulajdonosi hozzájárulás, eljárási díj befizetésének igazolása - A kormányablaknál nyújtsam be a kérelmet vagy közvetlenül az erdészeti hatósághoz nyújtsam be? – Ahogy Önnek kényelmesebb. - Ki az illetékes hatóság, mi a címe? – a földművelésügyi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 383/2016 (XII. 2.) Kormányrendelet 2. sz. melléklet és 11/2010. (II. 4.) FVM rendelet 1. sz. melléklete, www.portal.nebih.gov.hu - Van-e gyorsított eljárásra lehetőség? - Nincs
Fontosabb fogalmak
- ügyfélkör: A közhiteles nyilvántartásban szereplő tulajdonosok és egyéb jogosultak. -erdőgazdálkodó: A terület jogszerű földhasználója.
Vonatkozó jogszabályok
Az erdőről, az erdő védelméről és az erdőgazdálkodásról szóló 2009. évi XXXVII. törvény valamint annak végrehajtásáról szóló 153/2009 (XI.13) FVM rendelete;a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalról szóló 22/2012. (II. 29.) Kormányrendelet ; a földművelésügyi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 383/2016. (XII. 2.) Kormányrendelet; a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, valamint a megyei kormányhivatalok mezőgazdasági szakigazgatási szervei előtt kezdeményezett eljárásokban fizetendő igazgatási szolgáltatási díjak mértékéről, valamint az igazgatási szolgáltatási díj fizetésének szabályairól szóló 63/2012. (VII. 2.) VM rendelet - -
Kulcsszavak
erdőgazdálkodó, tulajdonosi kör, egyéb jogosultak, szerződés
Országos Telefonos Ügyfélszolgálat
Kormányablakokban, okmányirodákban történő ügyintézéshez időpontot foglalhat telefonon keresztül (ügyfélkapu nélkül is).
Felvilágosítást adunk a kormányablakokban, az okmányirodákban és a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban intézhető ügyekkel kapcsolatban.
Pontos, naprakész információkkal segítjük Önt a személyes ügyfélszolgálatok felkeresése előtt.
Segítünk a megfelelő ügytípus megtalálásában, az ügyintézés helyszínének és időpontjának kiválasztásában, az ügyintézéshez szükséges okmányok és iratok meghatározásában.