Ugrás a menüre

Figyelem!

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében az ügyfélszolgálatokon az alábbi óvintézkedések betartásával történik az ügyfélfogadás:

az ügyintézés előzetes időpontfoglalással történik

időpontfoglalás nélkül is lehetséges a védettségi igazolvánnyal és az azzal összefüggő személyi okmányokkal kapcsolatos ügyintézés

(az időpontfoglalás - a gépjárművel kapcsolatos ügyek kivételével - Ügyfélkapu azonosítás nélkül is lehetséges), 

az ügyféltérben nem lehet várakozni,

kötelező az arcot eltakaró maszk viselése,

az ügyintézés során be kell tartani a 1,5-2 m védőtávolságot az ügyfelek között,

az elkészült okmányokat postai úton kézbesítik (személyes átvételre csak kivételesen van lehetőség).

Felhívjuk továbbá szíves figyelmüket, hogy a települési ügysegédek ügyfélfogadása átmenetileg szünetel.

Vigyázzunk egymásra!

Továbbra sem szükséges a lejáró okmányok miatt kormányablakba menni

2021.03.08.

Nem befolyásolják a kormányablakok nyitvatartását a március 8-ától életbe lépő szigorítások, azonban a kormányhivatalok arra kérik az ügyfeleket, hogy csak a legszükségesebb, halaszthatatlan ügyekkel keressék fel a kormányablakokat, és lehetőség szerint válasszák az elektronikus ügyintézési lehetőségeket. Az ügyfélszolgálatok az eddig megszokott előzetes időpontfoglalást követően fogadják az ügyfeleket.


A társadalmi kontaktusok számának csökkentése érdekében a kormány meghosszabbította a lejáró okmányok érvényességét. Így a november 4. után lejárt igazolványok a jelenlegi veszélyhelyzet megszűnését követő 60 napig Magyarország területén használhatók maradnak. Ugyanez vonatkozik azokra az okmányokra is, amelyek a tavaszi veszélyhelyzet idején, március 11. és július 3. között jártak le.

A kormányablakok és kormányhivatali ügyfélszolgálatok továbbra is kizárólag előzetes időpontfoglalással fogadják az ügyfeleket.

A kormányablakok esetében már november 11. óta érvényben lévő rendszer alapján az idopontfoglalo.kh.gov.hu oldalon, a megújult magyarorszag.hu oldalon, illetve a 1818 ingyenesen hívható telefonszámon továbbra is lehetőség van időpontfoglalásra. Március 8-tól tehát nem kerülnek törlésre az elmúlt időszakban lefoglalt időpontok, a kormányablakok munkatársai várják az ügyfeleket a hatósági ügyekben, akik az interneten elérhető Központi Időpontfoglaló Alkalmazásban továbbra is foglalhatnak - akár Ügyfélkapu-regisztráció nélkül is - időpontot.

Amelyik ügykörben ez lehetséges, a személyes ügyintézés helyett a hivatalok továbbra is a magyarorszag.hu weboldalon keresztül elérhető elektronikus ügyintézést javasolják.

Az ügyfelek és az ügyintézők egészségének védelme érdekében a kormányhivatalok az ügyfélszolgálatokon számos biztonsági intézkedést vezettek be. Így az időpontra érkezés mellett a fertőzés elkerülése érdekében kizárólag szájat és orrot takaró maszkban szabad tartózkodni az ügyfélszolgálatokon, a kockázatok minimalizálása érdekében az ügyféltérben várakozni nem lehet, kötelező a 1,5-2 méteres távolság megtartása, valamint a helyiségekbe kézfertőtlenítő, a pultokra pedig plexi fal került az ügyfelek és az ügyintézők egészségének hatékonyabb védelme érdekében. Továbbá az elkészült okmányokat a hivatalok postai úton kézbesítik, személyes átvételre csak kivételes esetekben van lehetőség.

(Miniszterelnökség)